luni, 14 ianuarie 2013

De la București spre Munții Făgăraș

13 decembrie 2008 -=- Excursie FeRoviaRă București Nord - Brașov - Făgăraș



Nu am putut să trec peste bucuria vederii primilor fulgi de zăpadă din 2008, așa că vă aștern în continuare câteva fotografii dintr-o călătorie cu trenul de la București la Făgăraș. Un alt motiv în plus de ”emoție a momentului” a fost străbaterea pentru prima dată în viață a Văii Prahovei. Da, au trebuit să treacă 20 de ani să văd Bușteniul, Sinaia, Predealul și Azuga.

Am călătorit cu Trenul Accelerat 1621, București Nord – Timișoara Nord, până la Făgăraș. 231 de kilometri în 4 ore și 34 de minute, o viteză comercială de 51 km/h. Am pornit de dimineață pe o vreme urâcioasă din București, am trecut printre Carpații Orientali și Meridionali pe o (primă) ninsoare deasă, urmând ca în Brașov și Făgăraș să fie soare, cald și bine.


Locomotiva cu aburi 230-039 din Sinaia




 

09:10

Alături de prietena mea de atunci, eram pregătiți și bucuroși că vom ajunge în Transilvania la bunicii ei. ”La țară”, sub Munții Făgărașului, pe lângă malurile Oltului, aveam să poposesc pentru întâia oară, să gust, să miros și să văd viața ardelenească. O viață foarte frumoasă!

DA 1006 de la TFG în Gara de Nord


Săgeata Albastră de Pitești


Locomotiva Softronic 498 la un tren de rang înalt



09:30

După ce ne-am găsit trenul, am mai zăbovit câteva minute pentru a fotografia activitatea feroviară din gară.

Locomotiva electrică EA1-105 la Trenul Accelerat București Nord – Timișoara (via Sibiu)



10:20

Am pornit la drum în compartimentul confortabil de unde am putut observa peisajele specifice Câmpiei Române.

In stația Ploiești Vest





10:50

Fiind un vagon cu geamuri rabatabile, am ieșit pe coridor și am fotografiat gările din parcurs. Linia de cale ferată Ploiești – Predeal – Brașov reprezintă una dintre cele mai frumoase și mai pitorești de pe tot teritoriul României. Voi prezenta la momentul potrivit un material mai amplu despre prima linie electrificată din România.

Coada trenului accelerat



11:10

Cum călătoria noastră a avut loc în plin moment de reconstrucție a liniei Câmpina – Predeal, am avut șansa de a suprinde vehicule feroviare străine care aparțin companiilor de construcții de cale ferată. De exemplu, 771 502 și 740 612, locomotive de origini cehești, aparțineau sârbilor de la KOMBINOVANI PREVOZ. Acestea au fost închiriate celor de la Porr Gradežništvo dooel Skopje în situl de lucrări FeRoviaRe pe tronsonul Câmpina - Predeal. Aceste locomotive diesel-electrice au o putere de 1200 de cai putere (respectiv 1350 pentru Clasa 771) și pot atinge o viteză maximă de 70 km/h (respectiv 90 km/h pentru clasa 771).

În Cehia și în Slovacia le puteți zări ca locomotive de manevră (asemenea LDH-ului nostru bătrân clasa 80), dar și la tracțiunea unor trenuri ușoare de marfă sau a celor de călători. Ca fapt divers, au fost construite în număr de peste 8000 de unități.

Locomotiva diesel-electrică 771 502 în stația Câmpina




Utilaje de cale ferată în Gara Câmpina


Locomotiva diesel-electrică 740 612 la muncă în stația Câmpina


Convoi tractat de LDE 771 502


LDE 1049





12:00

După ce ne-am luat ”La revedere!” de la Gara Comarnic și vehiculele feroviare de aici, ne-am lăsat duși de tren și am ajuns în Sinaia. Gara de aici mi-a plăcut mult, stâlpii și acoperișul gării mi-au amintit de Suceava Burdujeni.

Gara Sinaia în decembrie 2008


Călători la tren accelerat


La revedere, Sinaia



Locomotiva cu aburi 230.039 și tenderul 230.050 staționau lângă gară, călătorii din tren privind mirați și cu duioșie la „bătrâna doamnă”. De altfel, e foarte plăcut să vezi că în stațiile de pe Valea Prahovei (dar și Brașov) să observi locomotive cu aburi aflate în stare de conservare, îngrijite, vopsite, păstrate pentru ”viitor”!

Locomotiva cu aburi 230-039 din Sinaia




Ne luăm la revedere și de la locomotivă


Între Sinaia și Bușteni


Se anunța vreme rea



12:20

Între Bușteni și Azuga, vremea de afară era nu tocmai bună, erau precipitații sub formă de ninsoare. Bucuria noastră… mai ales că era pentru prima dată în iarna 2008-2009 când vedeam fulgii de nea prezenți în România.

Vagon de călători clasa a 2-a


Ningeeee!



12:30

Asemenea gării din Breaza, stațiunea Azuga se evidenția prin arhitectura gării din piatră. La această cotă, zăpada măsura câțiva centimetri.

Gara din Azuga


O brad frumos, O brad frumooos!


În interiorul vagonului călduros


Când vezi prima zăpadă, faci poze la orice


Râul Prahova



13:10

Ei bine, aveam să observ acum ce înseamnă să călătorești pe munte unde bate vânt, ninge viscolit și e frig, și ce înseamnă să cobori de la Predeal la Brașov cu câteva sute de metri (vreo 400), unde observi că e senin și frumos pe afară.

La Brașov, soare și frumos


În stația Brașov, locomotiva cu aburi 150.1114


Gara Brașov


Către Sibiu


La revedere, Brașov



14:20

Revăzând Gara Brașov după 7 ani, când mergeam alături de tatăl meu prin această urbe frumoasă, am pornit mai departe către Făgăraș. ”Reîntâlnirea” a fost oarecum emoționantă, promițându-mi să revin cât mai repede pe aici.

În apropiere de Șercaia


Încă eram în Regionala Brașov


În zare, Munții Făgăraș





După două zile petrecute în stil ardelenesc 100%, încărcat cu multe emoții olfactive, auditive, gustative și vizuale, după ce am văzut Vârful Moldoveanu, am auzit Oltul și graiul ardelenesc, am gustat slănină și ceapă din Transilvania, am plecat spre casă… Spre casa mea, din Moldova. Mulțumesc din suflet celor care au făcut posibilă această excursie și mi-au dat șansa să trăiesc, măcar pentru câteva clipe, ardelenește!

Mărfar GFR pe Valea Prahovei


Mărfar Softrans


Bilete CFR București – Făgăraș


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UA-11835228-1