duminică, 12 ianuarie 2014

Cu trenul de la Salina Cacica la Gara Burdujeni

8 septembrie 2009 -=- Excursie FeRoviaRă Cacica – Suceava

Așa cum spuneam în articolul precedent, rama electrică cu care am venit de la Suceava avea să mai staționeze în Cacica aproximativ o oră, în timp ce spre Suceava venea un alt tren Personal dinspre Ilva Mică. În mod normal, ruta acestui tren era pe varianta Lucăcești, inaugurată la 1964, mai eficientă din punct de vedere al profilului liniei.

Ei și uite așa de la orizont, de pe dealurile localității Cacica, cobora, efectiv, un tren format dintr-o locomotivă electrică EA 5100 kW și 3 vagoane de călători. N-am stat pe gânduri și am urcat într-unul din vagoane, poziționându-ne pe coridor pentru a realiza ultimele fotografii de pe ruta 513, Dărmănești – Cacica.

Am fost plăcut surprinși când, opriți la Suceava Nord, între ora 11 și 13 am fost martori la o activitate feroviară deosebit de aglomerată, cu trenuri de călători venind dinspre București sau chiar Sofia, tractate de locomotive electrice sau automotoare diesel făcând serviciu pe rute locale.


Trenul Personal Ilva Mică - Suceava intra în Gara Cacica


Trenul InterCity 551 cu vagon restaurant sosea în Gara Suceava Burdujeni








10:00

Un Tren cobora de pe Vârfu Dealului


Călători din Cacica, dornici să ajungă în Suceava


Ne luam la revedere de la Gara Cacica


Rampa de încărcare marfă în stația Cacica


Semafor mecanic de ieșire și linia de acces în Salina Cacica


Salina Cacica


Stație pentru descărcarea de produse necesare funcționării salinei


Un mic pasaj de trecere la calea ferată


Treceam peste un pârâu


Între Cacica și Pârtești


Paralela cu DJ 178 A



10:10

Spre Pârtești




Trenul se înscria într-o curbă largă






În apropiere de stația Soloneț



10:20

Între Soloneț și Todirești




Prin Podișul Sucevei, spre Dărmănești


Văi formate de pârâiașe, traversate de calea ferată


Biserica din Soloneț


Printre dealurile Solonețului


În apropiere de stația Todirești


Trecere la nivel cu drumul județean de la Cajvana


Pantă de 17 mm/m în următorii 445 de metri


Intrare în stația Todirești


Terasament împrăștiat


Vegetație și cale ferată


Drumul Județean 178 A


Se deconectează disjunctorul. Urmează zona neutră


Linia coboară spre Parhăuți


Lanuri de porumb prin Todirești



10:30

Curbe și contracurbe care urmează cursul râului Soloneț


Ieșeam din Todirești


Declivitate negativă 15 mm/m pe distanța de 275 de metri


Declivitate negativă 13 mm/m pe distanța de 655 de metri


Încă o curbă largă înainte de stația Părhăuți


Nici o mie de metri până în stație


Pe partea cealaltă - gara Părhăuți


Suntem la 4 kilometri de Dărmănești


Și la ieșire din satul Părhăuți


Râul Soloneț


Se prinde pește pe Soloneț?!


În lunca îngustă a râului Suceava


Declivitate negativă de 5 mm/m în următorii 2200 metri


Intram în pădurea din lunca râului Suceava


Pădure deasă


Un braț al râului Suceava


Râul Suceava la Dornești



10:40

Cred că este ruta cu cele mai multe curbe din România în cei 21 de kilometri de la Dărmănești la Cacica, acest fapt ducând la creșterea rezistenței de înaintare și la uzura roților vehiculelor, dar și a căii ferate. Densitatea curbelor a fost doar un motiv pentru ca în 1964 să se inaugureze varianta Șcheia – Lucăcești – Gura Humorului, mult mai prietenoasă dpdv al consumului de resurse.

Și ne reîntâlneam cu Magistrala 500


Venea de la Putna Trenul Personal 5624 tractat de LDH82-512


4 vagoane la Trenul de Putna – Suceava


Între două trenuri personale


Locomotivă diesel-hidraulică modernizată la urma trenului în Dărmănești


Ne luam la revedere de la Gara din Dărmănești



10:50

După ce trenul de la Putna a plecat mai departe spre Suceava, Personalul de la Ilva Mică a primit și el verde și a continuat mai departe călătoria spre Suceava.

Un cântar dezafectat din staţia Dărmănești


Ne încadram în linia curenta


Între Dărmănești și Suceava Nord


Kilometrul 455 al Magistralei 500



11:00

Un articol actualizat despre situația locomotivei cu aburi 150.1120, clasată în lista obiectelor de patrimoniu, puteți găsi aici.

Ce a mai rămas din Locomotiva cu aburi 150.1120


Relicvă feroviară


Mersul Trenurilor în Gara Suceava Nord Ițcani


Stimați călători…


Trenul Personal 5504, Suceava Nord – Iași


Complexul feroviar Ițcani



11:10

Am coborât în stația Suceava Nord (Ițcani), deși trenul 18704 de la Ilva Mică călătorea spre Suceava. Distanța Suceava Nord (Ițcani) – Suceava (Burdujeni), avea să fie parcursă per pedes.

Locomotiva diesel-hidraulică se retrăgea la Depoul Suceava Nord


Semnale luminoase de intrare în Gara Suceava Nord


Interspații numite joante


Inimă de... cale ferată



11:20

Locomotive diesel-hidraulice la orizont


Locomotiva DHC-571 se îndrepta spre Suceava Burdujeni



11:30

Indicator de atenționare pentru plugurile de zăpadă


Vagon părăsit de clasa I, 19-57


Kilometrul 448 al Magistralei 500


Locomotiva electrică EA-139 în drum spre Suceava Nord





11:40

Ne-am bucurat când prin fața noastră s-a perindat un automotor Diesel Malaxa care venea de la Botoșani. Având o vârstă considerabilă, cine știe cât vor mai circula aceste pe căile ferate?

Automotor Malaxa ca Tren Personal 5563, Botoșani - Suceava Nord


Automotorul 78-0716-7


Prim-plan cu automotorul Malaxa


Trenul de Botoșani se îndrepta spre Suceava Nord


Generator de curent ”poli în gheara” montat pe un boghiu de Dimitrov



11:50

În Gara Burdujeni urma o oră de vârf, fiind programate sosiri și plecări pentru trenuri de Brașov, București și Moscova.

Locomotiva electrică EA-752 cu Trenul Accelerat Suceava Nord – Sibiu (limitat la Brașov)


Vagoane albastre de accelerat


Gara Burdujeni


Linie industrială în Suceava


LDH45-188, o fostă locomotivă de manevră



12:20

Grija companiei CFR Călători pentru confortul călătorilor din trenurile InterCity era dovedită prin adăugarea în compunerea acestora de vagoane restaurant…

Trenul InterCity 551 cu vagon restaurant sosea în Gara Suceava Burdujeni



12:50

Trenul Personal 5505, Pașcani - Suceava Nord tractat de EC-14


Anulări de trenuri



13:10

Ora de vârf culmina cu rocada locomotivelor la Trenul Internațional 382-1, Sofia – Moscova. Așadar, EA-800 se decupla de la cele 5 vagoane rusești, locul fiindu-i luat de DA-819.

EA-800 a venit de la București cu Internaționalul 382-1


Boghiu de vagon rusesc de călători


Trenul Rapid 758, Suceava Nord – București Nord, cu locomotiva electrică EA1-929



13:20

Încheiam ziua (deși era ora 13) dedicată trenurilor, cu gândul de a mai reveni pe această rută (Suceava – Cacica). Și într-adevăr, după un an aveam să călătoresc în cabina locomotivei, drept pentru care vă invit să urmăriți în continuare reportajele feroviare. În curând, va urma un cabview Cacica – Dărmănești!

Locomotiva 60-0819-7 la Trenul Internațional Sofia - Moscova


Compresorul de aer pentru climatizarea vagonului de dormit rusesc


Suspensia osiei la boghiul unui vagon de dormit rusesc


Atenție! Zonă în lucru


Cele 5 vagoane ale Trenului Internațional

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UA-11835228-1