duminică, 31 august 2014

City Break în Cluj-Napoca

14 martie 2010 – Activitate FeRoviaRă în gara Cluj-Napoca

După o plimbare de 500 de kilometri cu trenul de la București care a durat mai mult de 10 ore și în care am stat mai tot timpul în picioare pentru a realiza și, în cele din urmă, publica aproape 400 de fotografii în articolele de blog prezentate, am ajuns în Cluj-Napoca. Chiar dacă a fost seară și lumina era din ce în ce mai zgârcită cu Pământul, o colegă de liceu m-a așteptat încă de la gară și a avut grijă să-mi arate multe locuri frumoase din Cluj-Napoca.

Tot de liceu mă leagă și recomandările unei profesoare de limba engleză care ne-a pus în fața ideii de… city-break. E un concept nou care răspunde la întrebarea ”unde mergem în week-end?” Iar răspunsurile pot veni: ”munte”, ”mare” și… orașe. Orașe care ascund momente foarte interesante și care pot rămâne multă vreme o amintire frumoasă.


Panorama de seară a Clujului


Locomotiva cu steme a Depoului Cluj-Napoca cu Trenul Accelerat 1765, Iași – Timișoara Nord





18:00

Până la ora 1 eram al Clujului. Plecam și aveam să mă întorc la gară, așa că am mers de-a lungul străzii Horea către centru. Fotografiam în stânga și în dreapta…

Sediul Facultății de Litere din Cluj-Napoca


Intrarea în Facultatea de Litere


Biserica Ortodoxă ”Sfântul Nicolae”


Bustul lui Nicolae Olahus


Bustul lui Dimitrie Cantemir


Sinagoga evreiască din Cluj-Napoca


Forma inedită de ”publicitate” a unui anticariat



18:10

I-am cerut Mihaelei să mă ducă sus pe ”dealul acela care se vedea din tren”. Era vorba despre Belvedere din Parcul Cetățuia.

Someșul Mic și rețeaua de distribuție electrică


Locuința lui ”Fred Flinstone” de Cluj


Panoramă de seară a Clujului


Hotel Belvedere


Suporterii dinamoviști îndreptându-se spre stadion


Vedere spre Parcul Central și Cartierul Mănăștur


Vedere spre Centru



18:30

Am coborât din cel mai înalt punct din Cluj, am traversat Someșul Mic pentru a ajunge în Parcul Central și mai apoi în centrul istoric.

Someșul Mic


Alee din Parcul Central



21:00

Fiind seară, am făcut o scurtă trecere în revistă a centrului istoric, după care m-am despărțit de Mihaela și m-am îndreptat către gară.

Vedere spre Cluj din Căminul studențesc


Fulgi de zăpadă pe gardul viu din jurul Bisericii Romano-Catolice ”Sfântul Mihail”


Catedrala Arhiepiscopală din Cluj


Teatrul Național


Alături de ghidul meu prin Cluj, Mihaela, în fața Bisericii Sfântul Mihail



22:40

Luminile calde de pe peroanele Gării Cluj-Napoca m-au ținut treaz pe parcursul așteptării Trenului Accelerat 1838, Timișoara Nord – Iași.



Trenul Personal 3636 Huedin - Cluj-Napoca tractat de locomotiva diesel-hidraulică 82-0576-7


Trenul Săgeata Albastră ca Rapid 845, Satu Mare - Cluj-Napoca


Linia 1 din stația Cluj-Napoca


Locomotiva EGM 65-0950-9 la tracțiunea Trenului Accelerat 1632, Oradea – Constanța



23:00

Eram plăcut surprins când am văzut că locomotiva care avea să ducă trenul de Oradea spre Constanța era chiar locomotiva care m-a adus de dimineață de la București – Softronic 477 345.

Locomotiva 80-0475-6 la manevre în gară


Se gara locomotiva electrică la Trenul Accelerat Oradea – Constanța


Trenul Accelerat Oradea - Constanta pregătit de plecare din stația Cluj-Napoca


Compunerea Trenurilor de călători din stația Cluj-Napoca


Mersul Trenurilor


Trenul Rapid 734, Arad - Oradea - Cluj-Napoca sosit în Cluj-Napoca


Automotorul Desiro pe linia 1


Automotorul 2109 se retrăgea la depou


Liniile stației


Locomotiva diesel-hidraulică manevrând vagoane la miezul nopții



00:00

Fiind o pauză ”oficială”, m-am îndepărtat de clădirea gării cu câteva sute de metri unde am găsit un vagon laborator de verificat calea pus pe 3 boghiuri.

Gara Cluj-Napoca - noaptea


Vagon de călători etajat


Vagon laborator de verificat calea


A nu se manevra cu mai mult de 20 km/h


Vagon 97-50 pe 3 boghiuri


Locomotiva diesel-hidraulică în noapte


Peronul lat de la linia 1


Așteptând să efectueze manevre


Lumini colorate în Gara Cluj-Napoca



00:40

Puțin timp după miezul nopții, trenurile Iași – Timișoara și… Timișoara – Iași se întâlnesc în Gara Cluj-Napoca. Aici fiecare tren își schimbă direcția de mers, parcurând, de două ori în aceeași călătorie, distanța de la Apahida la Cluj.

EA-855 ca locomotivă de tracțiune la Trenul Accelerat 1838, Timișoara Nord – Iași


Pregătit de plecare spre Suceava


40-0881-9 cu Trenul Accelerat 1765, Iași – Timișoara Nord


Noapte bună, Cluj-Napoca!



Deși l-am vizitat într-o mare grabă, m-a făcut curios să-l revăd în viitor – Clujul. Dacă nu v-am convins încă, vă recomand să citiți articolele de pe DodoTravel, ImperatorTravel sau… Enciclopedia călătorului independent. Aaa… și dacă v-ați hotărât, merită să vă achiziționați un mini-ghid format de buzunar pentru a fi sigur că nu vă rătăciți și să nu ratați nici un obiectiv turistic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UA-11835228-1