luni, 7 decembrie 2015

Vehicule feroviare construite și modernizate în România – Zilele Feroviare 2010

Expoziție feroviară de material rulant București 2010

În plină criză… Zilele Feroviare 2010 a adunat pe liniile din Gara de Nord peste 25 de vehicule feroviare de la companii cu specific feroviar din România, Astra Vagoane Călători Arad, Softronic Craiova, Remar Pașcani, Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca, IRLU, Atelierele CFR Grivița, dar și producători străini ca Siemens sau Bombardier.

Printre vehiculele prezentate, amintesc pe scurt de locomotiva electrică Softronic Transmontana cu o putere nominală de 6600 kW și viteză maximă de 200 km/h, locomotiva diesel-electrică Carpathia 2300 DE-M modernizată de Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca, automotorul modernizat VT614 modernizat tot la Cluj-Napoca. În ceea ce privește materialul rulant remorcat, remarcăm vagonul restaurant 84-90 capabil de 200 km/h și construit de Astra Vagoane Călători Arad, precum și vagonul interregional 20-68 modernizat la Remar Pașcani. Siemens a sosit la București prin reprezentantul familiei Eurosprinter, ES64F4, iar Bombardier prin TRAXX-ul F140 AC2.











Expozitie de material rulant in Gara de Nord - Zilele Feroviare 2011


Locomotiva Siemens Eurosprinter ES64F4 si Bombardier TRAXX F140 AC2


Locomotive romanesti modernizate si construite la Softronic Craiova






Astra Vagoane Călători Arad

Vagonul de călători AVA InterRegio 20-87 (tipul 1) era cândva denumit cel mai ieftin vagon construit din zona sud-estică a Europei. Viteza maximă de circulație a acestuia este de 160 km/h, are o capacitate de 78 de locuri, o masă proprie de 41 de tone și oferă aer condiționat, toalete ecologice, sistem de informare călători, supraveghere video și diagnoză.

Vagon de călători pentru trafic intern


Boghiu Y32


Serie și cod UIC


Vagon de călători clasa a II-a 20-87 construit la Astra Arad


Panou de prezentare 


Interior de vagon construit la Astra Arad



Vagonul de călători AVA200 Express clasa I 10-70 se prezintă ca un vagon pentru trafic mediu și lung, fiind dotat cu sistem multimedia și informare călători, Internet Wireless, aer condiționat, toalete ecologice, GPS și sistem de supraveghere video. Tara acestui vagon este de 46 de tone și poate transporta 58 de pasageri.

Vagon de călători clasa I 10-70 construit la Astra Arad


Boghiu Y32


Serie și cod UIC pentru vagonul 10-70


Vagon de călători pentru trafic intern și internațional


Interiorul vagonului de clasa I


Display informare călători exterior


Panou de prezentare



Poate cel mai exclusivist produs feroviar construit în ultimii ani în România, vagonul restaurant 84-90 se prezintă cu un interior încăpător pentru 30 de călători, scaunele fiind tapițate cu pluș, bucătărie, bar, sistem de supraveghere video, aer condiționat, sistem de informare călători și Wireless.

Vagon restaurant 84-90 construit de Astra Arad


Boghiu Y32


Serie si cod UIC pentru vagonul 84-90


Zonă fără geamuri unde se află bucătăria propriu-zisă


Sala de mese a vagonului restaurant


Barul


Panoul de prezentare



Un alt exemplu al talentului și eforturilor inginerilor de la Astra este Vagonul Unica dotat cu facilități pentru persoanele cu dizabilități: lift, culoar larg de acces, toaletă, bar și o zonă pentru fixarea cărucioarelor.

Vagonul UNICA pentru ArenaWays construit la Astra Arad


Logo Arenaways pe vagonul de călători de clasa a II-a


Vagonul 22-90 construit pentru Italia


Display informare pasageri si facilitățile vagonului Unica


Vagon dedicat exportului


Scaunele vagonului UNICA


Barul vagonului pentru Arenaways


Design modern și exclusivist


Firma Astra Vagoane Călători Arad





Ateliere CFR Grivița

Un alt jucător cu specific și tradiție în construirea, reparație și mentenanța materialului rulant remorcat este reprezentat de Atelierele CFR Grivița. A fost prezent în cadrul Zilelor Feroviar și cu vagonul salon de clasa I 19-87 capabil de o viteză maximă de 160 km/h, toaletă vacuumatică și scaune confortabile pentru 54 de călători. De asemenea, vagonul vine dotat cu supraveghere video, aer condiționat, sistem centralizat de diagnoză și informare pasageri.

Vagon de călători clasa I 19-87 modernizat la Ateliere CFR Grivița


Geamuri lipite și display informare pasageri


Serie și cod UIC pentru vagonul 19-87


Interiorul vagonului de clasa I


Display de indicare a rutei și a poziției geografice


Toaleta vagonului modernizat la Atelierele CFR Griviț


Pancarta de prezentar



Vagonul salon de clasa a II-a 20-83 are o capacitate de 76 de locuri și poate rula cu viteze de până la 160 km/h. Este dotat cu sistem de aer condiționat, sistem de informare călători, sistem de supraveghere video, sistem de inhibare a semnalului de alarmă (SAFI), WC ecologic și multe alte facilități.

Vagon de călători clasa a II-a modernizat la Atelierele CFR Grivița


Interiorul vagonului de clasa a II-a


Serie și cod UIC pentru vagonul 20-83


Boghiul Y32RS și pancarta de prezentare



160 km/h, boghiuri GP200, 55 de locuri și un compartiment special pentru persoanele cu mobilitate redusă – acesta este vagonul de clasa a II-a 84-83 modernizat de Atelierele CFR Grivița.

Vagon de viteză și confort sporit cu amenajări pentru persoanele cu dizabilități


Serie și cod UIC pentru vagonul 84-83 modernizat la Atelierele CFR Grivița


Ușă de acces pentru persoanele cu dizabilități


Pancartă de prezentare



Vagonul furgon destinat transportului de autoturisme, seria 98-83, este pe atât de util, pe atât de execrabil de puțin exploatat de către CFR Călători. Cele 9 mașini care pot fi transportate cu vagonul furgon aduc un plus de confort persoanelor care doresc să călătorească cu trenul o distanță mai lungă de drum, dar să aibă mașina la destinație. Zace nefolosit.



Vagon furgon 98-83 pentru autoturisme construit la Atelieriele CFR Grivița


Boghiul vagonului furgon


Pancarta vagon furgon



Remar Pașcani

Înființată în 1869, compania Remar Pașcani (actual ElectroputereVFU Pașcani) este unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața de material rulant din această zonă a Europei. Remar Pașcani a fost prezent la expoziția feroviară cu vagonul de clasa a II-a InterRegio 20-68, vagonul de clasa I interurban 10-31, vagonul etașat 36-16 și trenul etajat Acvila.


Blue Hexagon sau vagonul de călători clasa a II-a 20-68 poate circula cu viteze de până la 160 km/h dacă este echipat cu boghiuri Minden-Deutz modernizate cu frână disc sau 140 km/h dacă este echipat cu boghiuri Minden-Deutz cu frână cu saboți.

Vagon de călători clasa a II-a 20-68 pentru trafic inter-regional


Interior de vagon 20-68



Proiectul ”Green Hexagon” demarat de inginerii de la Remar Pașcani se prezintă ca fiind un vagon modern, plăcut, capabil de viteze maxime de până la 140 km/h. Dotările acestui vagon suburban sunt demne de secolul XXI cu aer condiționat, WC ecologic, scaune confortabile, interior select.

Vagon de călători clasa I suburban modernizat la Remar Pașcani


Seria și codul UIC pentru vagonul suburban 10-31




Scara de acces în vagonul suburban


Interiorul vagonului modernizat la Pașcani


Pancarta Remar Pașcani



Vagonul etajat 36-16 reprezintă, poate, cea mai de succes modernizare de vehicule feroviare remorcate din România datorită unui proiect modern, fiabil, încăpător și versatil. Oferă 98 de locuri, dintre care 30 la clasa I.

Vagon de călători etajat clasa a II-a 36-16 modernizat la Pașcani


Tren etajat ACVILA modernizat la Pașcani


Ușile de acces, burduful exterior și boghiul Goerlitz pe 3 osii



Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca

Automotorul VT614 modernizat de Remarul 16 Februarie și prezentat în cadrul expoziției are la bază un vehicul construit în perioada 1973-1975. Acesta este format din trei vagoane, două dintre acestea fiind echipate cu câte un motor Cummins QSK 19 R și turbotransmisie Voith T 420r. Este destinat transportului de pasageri pe distanțe scurte și medii având o capacitate de 250 de locuri. Are o masă totală de 126 de tone și poate atinge 120 km/h.

Automotorul VT614 modernizat la Remarul 16 Februarie


Farurile și aparatul de tracțiune și legare


Cabina de conducere din exterior


Cabina de conducere - vedere din exterior


Butoane amplasate pe stâlpii cabinei de conducere


Scaunele din spatele cabinei de conducere




Vagonul I al automotorului


Compartiment din automotorul modernizat la Cluj


Scaune noi și moi


Pancarta de prezentare a automotorului VT614


Boghiu modernizat cu perna de aer


Boghiu cu suspensie pneumatică autoreglabilă și traductor de impulsuri


Suspensia primară și traductorul de turație IVMS


Brațe radiale din foaie de arc pentru ghidarea osiei


Radiatorul motorului diesel


Vagonul intermediar și rezervorul de motorină cu indicatorul de nivel


Vagonul de mijloc


Uși de acces în tren


Inscripții UIC


Vagonul inscripționat 614-315-6


Altă pancartă de prezentare a automotorului VT614



Locomotiva diesel-hidraulică modernizată la Remarul 16 Februarie se prezintă cu un motor de tracțiune nou capabil de 1300 de cai putere, compresor de aer nou, sistem de răcire Behr, capote și cabină dotată cu echipamente moderne.

Locomotiva diesel-hidraulică Carpathia 1300 DH-M


Boghiul motor al locomotivei diesel-hidraulice


Cabina complet refăcută





Proiectul realizat de Remarul 16 Februarie, Caterpillar și Promat Craiova pentru CFR Marfă privind locomotiva diesel-electrică este de un real succes. Condițiile de lucru pentru mecanic sunt mult îmbunătățite prin realizarea unui bord modernizat nou din fibră de sticlă, cabina de conducere fiind dotată cu sistem de climatizare și încălzire. De asemenea, numeroase echipamente sunt noi, ca de exemplu: grupul motor-generator de la Caterpillar – 3512C cu o putere instalată de 1700 kW / 1800 rpm și generator de 1800 kVA.

Transmisia electrică AC-AC se compune dintr-un generator Caterpillar GFP 560 M8 de 1800 kVA, 1400V / 1800 rpm și 6 motoare asincrone GDTM 533 F.

Printre alte echipamente proiectate de Promat amintesc stația de încărcare baterii, regulatorul static de tensiune pentru generatorul sincron, bloc de rezistențe de frânare electro-dinamică, choppere pentru frânarea electro-dinamică (curent maxim: 400A), covertor static pentru alimentarea serviciilor auxiliare în curent alternativ, invertoare de tracțiune în tehnologie IGBT.

A fost implementat un sistem de control inteligent pentru comanda motoarelor de tracțiune, de altfel și un sistem de control al vehiculului (comanda motorului diesel și a generatorului sincron). Printre avantajele modernizării locomotivei se pot enumera extinderea ciclului de revizii și reparații, monitorizarea și diagnoza realizată cu microcontrolere, cu interfață grafică color și touch-screen.

Locomotiva diesel-electrică modernizată la Remarul Cluj-Napoca - Carpathia 2300 DE


Grup motor-generator de la Caterpilar și echipamente electronice de putere de la Promat


Boghiul modernizat cu suspensie secundară din cauciuc




Cabina de conducere modernă


Joystick-uri pentru frâna automată și tracțiunea trenului, display multifunctional


Invertoare de tracțiune aferente motoarelor 4, 5 și 6


Motorul Caterpillar 3512C de 1700 kW


Grupuri de răcire pentru diverse echipamente


Pliant de prezentare a locomotivei Carpathia


Avantajele modernizării cu echipamente PROMAT



Locomotiva electrică modernizată Co`Co` EA 5100 kW

Made in România – așa scrie pe pliantul Promat Craiova de prezentare a locomotivei electrice modernizate pentru CFR Marfă. Instalația de aer condiționat, compresorul de tip nou, sistemul de protecție la patinare și sistemul de diagnoză în timp real îmbunătățesc performanțele și condițiile de lucru pentru mecanic și pentru transportul feroviar, în general.

Merită de menționat aici că locomotiva este dotată cu un sistem de reglare continuă a tensiunii pe motoarele de tracțiune prin utilizarea punților semicomandate. De asemenea, compresorul este nou de tip elicoidal acționat cu motor asincron.

Locomotiva electrică modernizată de Promat pentru CFR Marfă


O locomotivă veche cu haine și puteri noi


CFR Marfă


Pliant de prezentare
 



Harta atelierelor IRLU CFR Marfă



Softronic Craiova

Locomotiva electrică bi-sistem Transmontana este prima locomotivă electrică construită în România cu motoare asincrone. Viteza maximă de 200 km/h și puterea uniorară de 6600 kW o recomandă ca un produs fiabil și de încredere, fiind deja în circulație pentru diverși operatori privați sau de stat din România și Ungaria. Datele tehnice pot fi consultate în amănunt în linkul de mai sus.

Printre echipamentele noi imbarcate în locomotivă amintesc transformatorul bi-sistem ABB, pantografele Stemmann Technik, sistemul de frânare de la Knorr, tampoanele crash de la Est Eisenbach și multe alte auxiliare care fac din această locomotivă un succes intern ”Made in Romania”!

Locomotiva Transmontana de la CFR Călători construită de Softronic Craiova


Aparatul de tracțiune, legare și ciocnire




Aspect frontal


Plugul și tamponul locomotivei


Vedere laterală


Softronic Transmontana


Pantograful construit de Stemmann


Cabina de conducere a locomotivei Transmontana



Locomotiva electrică Phoenix a reprezentat proiectul celor de la Softronic în care s-a testat cu succes reglarea pe joasă tensiune și choppere a motoarelor electrice de tracțiune în curent continuu. Performanțele generale ale locomotivei au fost sensibil îmbunătățite, drept pentru care locomotiva tractează trenuri rapide pe ruta București – Constanța pentru CFR Călători sau trenuri grele de marfă pentru DB Schenker sau MMV-Cargo Ungaria.

Locomotiva electrică Phoenix modernizată la Softronic Craiova






40-2004-6, numărul de înmatriculare al locomotivei capabile de 160 km/h




Locomotive modernizate și construite la Softronic Craiova


Prima locomotivă Phoenix sub titulatura DB Schenker


Logistic Services Danubius


91 53 0 478 001 7



Bombardier TRAXX, o locomotivă construită în peste 1000 de unități, a fost prezentă ca oaspete de cinste pe una dintre liniile Gării de Nord. Performantă, fiabilă, aspectuoasă, atinge viteze de până la 160 km/h, având o masă totală de 85 de tone și o putere instalată de 5600 kW.

Locomotiva Bombardier Traxx F140 AC2


Locomotiva electrică Bo`Bo` de 5600 kW


Vedere cu cabina locomotivei


Explicații privind funcționarea sistemului de frână al locomotivei


Numărul UIC


Aparatul de tracțiune, legare și ciocnire al locomotivei



În loc de încheiere, vă invit pe fiecare dintre dumneavoastră să vă exprimați părerea privind vehiculele feroviare modernizate sau construite în România. Vă mulțumesc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UA-11835228-1