sâmbătă, 15 noiembrie 2014

Activitate FeRoviaRă în gara… amintirilor

aprilie 2010 -=- Trenuri la Suceava Burdujeni

Editând și sortând fotografiile care vă sunt prezentate mai jos, gândul îmi zboară la amintirile legate de traseul de cale ferată dintre Gara Suceava Burdujeni și Gara Suceava Vest. Ipostazele surprind și câteva lucruri noi, lucruri desprinse din peisajul feroviar sucevean. Spre exemplu, unul dintre vagoanele care staționa în gară era pus pe boghiuri Y21 – niște componente feroviare foarte rare.

Pe de altă parte, în zona bazarului de legume și fructe din Burdujeni își desfășura activitatea o locomotivă albastră de tipul LDH45 care manevra mai multe vagoane Eaos încărcate cu fier vechi. Tot o locomotivă LDH45, dar portocalie, staționa în curtea SIRV Suceava. Le-am fotografiat și le-am pus la colecția de locomotive.


Locomotiva de manevră de la Electrocomp Suceava, 86-0082-7


Trenul Internațional Moscova - Sofia intrând în Gara Burdujeni


Agitație feroviară în Suceava



08:40

Pe linia 3 staționa rama electrică de Câmpulung-Moldovenesc. Pe linia 2 trecea drezina pantograf (videoclip, aici) de la Geismar. După ce liniile gării s-au eliberat, m-am deplasat spre capul Y al stației.

Trenul Personal Suceava – Câmpulung-Moldovenesc


Se marcau stâlpii care susțineau catenara


Locomotiva părăsită LDH45-239 de la SIRV Suceava


Liniile stației Burdujeni


Joante... nesimțite (crăcănate)


Se încărca fier vechi


Vagoane Fas cu fier vechi



08:50

În încercarea de a fotografia câteva locomotive de la operatorii industriali din Suceava, am luat-o pe niște căi – greșite. Erau greșite pentru că am fost întâmpinat de câțiva dulăi care mi-au făcut ca inima să-mi sară din piept pentru câteva clipe. M-am retras… pe o altă cale și am reușit să fotografiez locomotiva albastră de manevră (cândva gri…) din stația Burdujeni.

Câini răi la orizont


Locomotiva de manevră de la Electrocomp Suceava, 86-0082-7


Linii industriale de manevră


Foc necontrolat pe liniile stației Suceava



09:00

Mulțumit pentru descoperirea făcută – LDH-ul industrial – am plecat mai departe spre stația Suceava Vest – de-a lungul liniei ferate 502.

Operațiunea de marcare a stâlpilor de înaltă tensiune




Uși deschise la Societatea de Întreținere și Reparații Vagoane Suceava


LDE 939 pe cocoașa de triere din Suceava



09:30

Convoiul încărcat cu benzină sau motorină din gara Suceava Burdujeni avea în componența sa vagoane cisternă puse pe boghiuri de marfă de diverse tipuri.

Un vagon cisternă pus pe boghiuri Y21 M1


Boghiu Y21 cu amortizor Lenoir pe arcul elicoidal exterior


Vagon de motorină


Cisterne puse pe boghiuri Y25


O cisternă albastră pusă pe boghiuri ORE


Mărfar cu produse petroliere în Suceava Burdujeni


Se lucra intens la calea ferată - intrarea cap X



10:00

Primii kilometri din linia 502 traversează municipiul Suceava de la nord-vest la sud-est de-a lângul râului Șcheia și sub dealurile împădurite Septilici. Linia urcă foarte puțin de la nivelul râului Suceava și până la intrare în stația Suceava Vest.

Râul Suceava


Pasaj de cale ferată peste drumul dintre Ițcani și Suceava


Linia 502 între Burdujeni / Ițcani și Suceava Vest


Indicator de declivitate


Semnal repetitor care indica că semnalul următor este pe indicația galben sau galben-clipitor



10:50

Ei iată că am ajuns într-un punct de unde se vedea podul de calea ferată care traversa râul Șcheia. Am așteptat decurs de o oră sosirea trenului de Ilva Mică, iar rezultatul se poate vedea mai jos.

Un loc interesant de așteptare a trenurilor de pe linia Ilva Mică – Suceava





11:00

Eram mulțumit de filmare și, din cauza lipsei de trafic de pe această rută, am plecat spre Burdujeni. Pe drum am fost atent la componentele de siguranță feroviară care erau instalate de-a lungul căii ferate.

Atenție, urmează limitare de viteză la 40 km/h


Inductor de cale


Semnal luminos de intrare în stația Suceava



Inductor de cale pentru semnalul luminos de intrare


Limitare de 40 km/h înainte de podul peste râul Suceava


Viteză stabilită


Podul feroviar, proaspăt protejat anticoroziv


Kilometrul 1 de pe linia secundară 502


Indicator de fluier și paleta de limitare a vitezei


Aparat pentru uns șina în curbe



12:00

Câteva locomotive electrice circulau izolat de la Suceava Nord (Ițcani) la Suceava (Burdujeni). Eram în zona cocoașei de triere din capul Y al stației Suceava și mă îndreptam spre peronul gării.

Locomotiva electrică 41-0627-4 trecând prin fața reviziei de vagoane


41-0929-4 în tranzit de la Suceava Nord la Suceava Burdujeni


Locomotiva 60-0939-3 se hotărâse, în sfârșit, să coboare de pe cocoașă


Trenul Internațional Moscova - Sofia intrând în Gara Suceava Burdujeni


Vagon rusesc vopsit în culorile noi ale RJD


Și rușii sunt pasionați de felul cum arată Gara Suceava Burdujeni!



13:00

Dacă la ora 9, stația Suceava avea doar o linie ocupată, iată că la ora 13 erau 5 linii rezervate cu trenuri de călători sau locomotive izolate. Spre exemplu, pe linia 1 staționa trenul Intercity de București, pe linia 2 se pregătea să plece spre Cluj-Napoca acceleratul venit de la Iași, pe linia 3 era pe punctul de plecare trenul Personal de Cacica, în timp ce pe linia 4 locomotiva diesel-electrică aștepta plecarea spre Suceava Nord.

Locomotiva EA-756 la Trenul Accelerat Iași - Cluj-Napoca


Aglomerare de locomotive în gară



Ziua aproape că se încheia și mă pregăteam să plec spre casă. M-am apropiat încă o dată de locomotivele care aveau ventilațiile pornite, însă geamul culisant a coborât de la locomotiva trenului spre Cacica și o voce se adresa către mine… (continuarea în blogul următor!)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

UA-11835228-1